דובר צה"ל: "אם צריך נעמיק את הפגיעה"

    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: "אם צריך נעמיק את הפגיעה"

    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן בפרטי המבצע בעזה וציין: "בשלב הזה השגנו את מה ששמנו ליעדים, פגענו במי שהוביל את הטרור לאחרונה, אם צריך נעמיק את הפגיעה אף יותר. עוקבים אחר התפתחויות וערוכים לכל תרחיש"

    תקיפות צה"ל ברצועת עזה צילום: by Attia Muhammed/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אומר הבוקר (שלישי) בשיחה עם עיתונאים, כי צה״ל יצא הלילה עם השב״כ לפעולה ממוקדת מול בכירי הגא״פ בעזה. "הפעילים הבכירים היוו גורם מערער ליציבות הביטחונית". בתקיפה נפגעו בכירי הגא״פ שהובילו ירי מעזה בחודשים האחרונים ובפרט הירי ביום שלישי שעבר. בנוסף עסקו באכוונת פיגועים מאיו״ש ונגד אזרחי ישראל. המודיעין וההפללה התגבשו החל מהרמדאן, בשלישי האחרון לאחר הירי התגבשה התוכנית אבל לא היו תנאים להבשילה עד אמש.

    בפעולה נהרגו חליל בהתיני, מפקד מבצעי בכיר בארגון, מפקד מרחב צפון ברצועה, אחראי ישיר לירי האחרון לעבר תושבי שדרות והעוטף, מחליפו של תייסיר ג’עברי. בנוסף נהרג טארק אז א דין, מוביל את הכוונת פיגועי הארגון באיו״ש מרצועת עזה, תושב עראבה, אסיר לשעבר, הועבר אחרי שעת נעילה לרצועה. אמון על הקשר בין הגא״פ בעזה לשלוחות באיו״ש והכווין פיגועים בעורף ישראל, עסק בלהעביר יכולות גא״פ לאיו״ש, בדגש על כסף אמל״ח, גיוס, פעילויות וניסיונות להעברת ירי תמ״ס לאיו״ש, אחראי גם על הירי בקבר יוסף ביולי 22, ולירי על חיילים. נהרג ג׳יהאד ע׳נאם, אחד הפעילים הוותיקים ביותר של הגא״פ, מזכיר המועצה הצבאית של הארגון ברצועה, עסק בקידום פיגועי טרור ברצועת עזה, עסק בפיגועים באיו״ש ובחו״ל, מהאחראים לפיגוע נגד משפחת חטואל ב2004.

    עוד אמר הגרי: "פגענו בבכירי ארגון הגא״פ, מי שירה מטח רקטות לשדרות באמצע היום לא יהיה חסין. מי שמכווין טרור לא יישאר ללא פגע".

    הדובר ציין כי "המבצע שיצאנו אליו והפעולה שבוצעה אמש הייתה ממודרת, זה מה שאפשר את ההפתעה. הכל מתחיל במודיעין מדויק של אמ״ן ועבודת מודיעין והפללה יוצאת דופן של שב״כ. תקיפה אווירית מורכבת מאוד של חה״א, בלב השטח הבנוי, מנוהלת עבודה הדוקה של פיקוד דרום".

    על התקיפה: תקיפה אוווירית בשלושה יעדים במקביל, שתיים בעיר עזה, בהתיני וטארק, שכונות שונות בעיר, ג׳יהאד ע׳נאם ברפיח. 40 כלי טיס שונים, נמצאים באוויר בתוך הפעולה, גם בשלב גיבוש המודיעין וגם בשלב הביצוע, "מדובר על מקצוענות ודיוק שהביאו להישג הזה. יש פה תכנון בפינצטה באזור הכי צפוף בעולם, בלב אוכלוסיה אזרחית, בתי קומות רבי מגורים, שניות בודדות בין הפגיעה, חלון זמנים צפוף, כל המבנים נתקפו בשניות בודדות".

    לפי מה שמבינים מעזה יש 6-7 הרוגים נוספים מלבד הפעילים. תקיפה מאוד מורכבת ואיכותית.

    בנוסף הותקפו 10 מטרות תשתית וייצור רקטות, מוצבים של הגא״פ. "סגרנו את המעברים ברצועה אחרי התקיפה".

    עוד מסר דובר צה"ל: "מחזקים את תושבי העוטף והדרום, דרך החוסן שלהם יכולים לבצע את הפעולות שלנו, עדכנו את מדיניות ההתגוננות לחמישה מרחבים, הודענו על סגירת חוף זיקים ועצרנו תנועת רכבת בין אשקלון לשדרות, עדכנו על שינויים בצירים בעוטף והקפצנו ליישובים, יש עדיין גישה ליציאה לכל היישובים. קורא לאזרחים להישמע להנחיות פקע״ר.

    במקביל, שהב״ט הכריז על תוכנית משב רוח להפוגה לתושבי העוטף, כל רשות מקומית מקבלת תקציב ממשהב״ט והרשות יכולה להפנות את התושבים לבתי מלון.

    דובר צה"ל הוסיף ועדכן: "נגייס מחר מאות בודדות של אנשי מילואים, מאמ״ן חה״א ופד״ם, נרחיב על פי הצורך. בשלב הזה השגנו את מה ששמנו ליעדים, פגענו במי שהוביל את הטרור לאחרונה, אם צריך נעמיק את הפגיעה אף יותר. הרמטכ״ל מקיים הערכת מצב בשעה זו, עוקבים אחר התפתחויות וערוכים לכל תרחיש".



    0 תגובות